Política Territorial

Transport comarcal

Mobilitat, vida rural i sostenibilitat

Joan Manuel Gonzàlez
Joan Manuel Gonzàlez

Rumiant, rumiant ... com fan a totes hores les vaquetes del prat, a davant de casa, hom se n’adona que el transport públic a ciutat és nombrós i multifuncional: busos, trens, metro, taxis, ambulàncies, bicing, calesses, patinets i alguns fins i tot presumiu de port i aeroport. Mentrestant, l’altra Catalunya ho passa magre cada dia per anar al treball, a l’escola, al metge, a l’hospital, a la compra, de funeral... fins i tot al súper.

L’altra Catalunya NECESSITA tenir un o més cotxes per tal de fer una vida similar a la vostre, us n’adoneu?? Potser cal una nova xarxa més propera a la realitat de la Catalunya rural.. A banda d’aprofitar els Jocs Olímpics d'hivern per millorar sosteniblement les coses, què tal si els de pagès intentem deixar el cotxe a casa creant noves línies circulars de transport públic comarcal? Noves xarxes de microbusos d’hidrogen que unirien els poblets amb la capital de comarca, el lloc on majoritàriament hem anat ubicant els serveis proposant a l’usuari itineraris circulars (anada i retorn) continuats durant tot el dia.

Els poblets més distants d’aquest eix circular tindrien servei de transport a DEMANDA mitjançant taxis -elèctrics clar - que portarien i recollirien als que ho sol·licitin a les parades de la línia circular comarcal. Si tenim un mitjà de transport que et porta i retorna cada hora a casa PODEM DEIXAR EL COTXE - milers de cotxes!!!- com feu vosaltres... els urbans.

 

Joan Manuel González Camps

Segon Tinent d'Alcalde de Bagà, regidor de l'Àrea d'Educació, Sanitat, Promoció Econòmica, Turisme, Joventut i Associacionisme i membre de la sectorial de Política Territorial

territorial@esquerra.cat